Så dags nu?


Ny stad, nya möjligheter, "ny" sambo&bo, "ny" arbetsplats och nya utmaningar ligger framför mig inför hösten.
Många blandade känslor, men galet vad allt känns underbart och spännande nu äntligen, precis vad Jag behöver!
Nu rulllar livet på på riktigt och det känns som det är dags att börja skriva av sig lite igen.
Som förut så gör jag det mest för mig själv, och för dem som vill följa mina utmaningar som väntar framöver såklart. Det kommer bli tok-bra!

2009-07-06 @ 14:18:31 - Över ett år sen sist. Då var det första dagen på semestern, idag har jag gått över halva min semeser för i år och sommaren 2010 liknar ingen annan sommar tidigare.
Sist jag skrev hade jag saker att se fram emot men sen kraschade hela min värld och det tog tid att bygga upp lyckan igen. Jag hade ingen lust att skriva alls och såhär i efterhand är jag glad att jag inte gjort det för jag vill aldrig mer i livet påminnas om dem känslorna jag hade då. Jag har lärt mig enormt mycke, blivit starkare och fått lärt mig vad som är på riktigt och vilka människor som är de viktigaste i mitt liv.
Så, nu då?
Idag 2010-08-09 är jag lycklig igen sedan ett bra tag tillbaka och det märker alla omkring mig vilket känns underbart!
Det är de människorna som ser rakt igenom dig som är dem man ska hålla allra närmast. Dem som inte behöver fråga, utan bara vet. Dem som ger en kram av glädje/tröst precis när det passar allra bäst. Jag känner mig så lyckligt lottad över att ha sånna människor i mitt liv!

Min semester hittills har bestått av besök hos mormor med älskade familjen och släken i Karlshamn över Östersjöfestivalen. Där fick jag även träffa bästa barndomskompisen Lovve och hennes världens sötaste lilla Melwin som då var bara 3 veckor gammal. Otroligt mysiga dagar spenderades i mitt älskade Blekinge, mitt andra hem.
Resterande tid har spenderats i Söderhamn och Stockholm där flyttpackande och städning tagit mestadels av tiden. Det känns inte direkt som semester men när jag vet vad som väntar så gör jag allt med glädje. Nu äntligen gör jag verkligen någonting för att förändra/förbättra/förnya mitt liv på riktigt!
När jag dessutom har hittat en underbar att dela allt spännande med så känns allt tusen ggr lättare, men svävar liksom lite fram på moln ;)

Nu kan vi väl lite snabbt hoppa fram till idag igen. Det spöregnar ute vilket innebär att man med gott samvete kan ligga inne på soffan och titta på film/tv, äta onyttigt och läsa tidningar och surfa runt på onödiga internetsidor, till och med ta upp sitt gamla bloggande.
- Vilket är precis vad jag ägnar heeela min dag åt ute i Trönö hos svärföräldrarna medans Mr T jobbar en kvart till innan han kommer hem och gör oss andra sällskap. Då ska vi göra hemmagjord pizza och mysa vidare i skitvädrets tecken!

I helgen smäller det på riktigt, sista flyttlasset åker då eller på måndag, och det känns så galet bra!
Att tillägga, kära pappa med sambo har köpt ett litet smultronställe på Öland, solen och vindarnas Ö, paradiet på jorden. Hur underbart? Åh.

Härmed lovar jag att det kommer dröja max 1 vecka till nästa inlägg som kanske blir aningen vettigare, roligare, spännande. Ja vem vet!

Lycka önskar jag er allihopa, för det finns inget finare i hela världen!

/Pytte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0