Knäckäppelpaj

Mäh, äre inte jag och nysambon till höger? Jojjemän!

Sista dagen på min semester 2010 firar jag på min nya inglasade balkong på Gullmarsvägen!
Idag var klockan ställd på 8.30 då jag kände att jag behövde vända dygnet rätt när det är dags för jobb imorgon. "Nytt" jobb. Alldeles såhär skitsnyggt lagom har jag fått feber, snorighet, rasselhosta och halsont men det skier man väl i, jag ignorerar´t!

Sista semeserveckan har jag tillsammans med Timmy tillbringat hemma hos min familj. Först besökte vi pappa i Växjö där vi umgicks, shoppade, åt på finrestaurang och bara hade det toppen!
Några dagar tillbringade vi sedan hemma i Hannäs där vi myste med kattungarna, shoppade mera och grillade gomat med bästa familjen.
I fredags flyttade vi in här i Stockholm på riktigt och det känns himla bra fakiskt. Vi startade vistelsen här med att storhandla, skaffa bonuskort och äta inflyttningstacos. På kvällen åke vi sedan till en rockbar, Pub Anchor, där ett Söderhamnsband spelade och vi satt i det skitfina (INTE INTE) backstagerummet och umgicks och jag fick höra helt galna historier, vi hade inte tråkigt vill jag lova.
När spelningen drog igång så gungade hela den fullsatta puben till härliga rockcovers.

Igår kom en jobbarkompis ner hit så vi guidade honom runt lite på stan. Jag köpte blommor och sen gick vi och satt oss på en uteservering i Gamla stan och grabbarna drack öl och jag drack pepsi och äppelpaj! Hela stan var full med folk i solskenet. Gatumusikanter och underhållning överallt och härlig stämning. Det är sån frihet att vara i en storstad, man kan hitta på vad som helst och vet man inte vad man ska hitta på så är det bara att dra ett varv så händer det alltid någonting :)
Vi åkte en sväng till Saluhallen vid Östermalms torg och sen till Hötorgshallen och köpte kött. På torget handlade vi jordgubbar och färska kantareller inför kvällen.
När vi kom hem lagade vi hasselbackspotatis och köttgryta med kantareller. På det proppa vi i oss vattenmelon, jordgubbar och glass, sen låg vi där vi låg framför tvn, helt proppmätta!
Vi avslutade kvällen med Paranormal activity och jag vart lite besviken då jag förväntat mig mycket mer läskigt efter allt jag hört :D

Idag har vi varit uppe sen tidigt som jag nämnde tidigare. Strax efter 11 drog vi vi iväg och handlade lite och när vi kom hem gjorde vi två knäckäppelpajer som vi satte oss och åt här ute medans vi spelade vårt nya megastora Yatzi. Numera kallat SKIT-Yatzi. Jag sa aldrig mer spela det! Haha

Imorgon börjar "nya" jobbet då. Första veckan består så långt jag fått veta av introduktion och uppstart, hålla i några utbildningar (bra när jag själv glömt och fått semesersjuka!), möten, planering och en massa nya människor att knyta kontakten med och verka smart inför. ;) Wish me luck!

Nu funderar jag på att hoppa i badet och försöka ta dö på alla sjuk-baciller!

Jag saknar mina bästa.

Lots of love
/Pytte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0