Vårregn

Vid Sofies stuga 1 Maj

Idag är det regn, rusk och svarta moln på himlen för första gången på länge tror jag.
Det gör faktiskt inte så mycket, speciellt inte när man ändå jobbat hela dagen. Dessutom behövs regnet så mina fina träd utanför kan bli grönare och grönare. När jag väl leta mig ut från jobbet idag hade regnet gett upp och luften var så frisk att man vart lycklig trots de stora svarta molnen ovanför.

Jag har varit krasslig ett par dagar nu. Feber och huvudvärk har hängt i och sedan har det växlat mellan illamående, ont i halsen, ont i öronen och ryggen. Knepigt.. Ändå kan jag inte slappna av nå bra av att vara hemma utan härjar och låtsas som att jag inte är sjuk. "Det går över", men nej Helle det gör uppenbarligen inte det om du inte vilar. En till Ipren slank ner idag på eftermiddagen när huvudet och öronen börja spöka igen och det vart jobbigt att jobba.

Denna veckan jobbar jag småskitdagar till torsdag så det känns skönt. På fredag har jag ett soppass men det kompenseras med en ledig helg. som kan komma att innehålla shopping, fest och fotboll. Toppen! :)
På onsdag har jag planerat att köra lite mer bil för att hålla toppkörformen i trimm. Haha :)
Någon dag i vecka 21 så åker jag hem till mamma och stannar till söndagen. Tompe ska konfirmeras och det verkar som att hela min älsklingssläkt kommer och oj vad jag längtar efter allihop! Man blir så lycklig bara man har något att se fram emot som man kan räkna ner till!

Något mer kuligt är att snart flyttar min Pemelie hem till Sverige och in ovanpå mig, jihooo! Alla kommer vilja bo på Pilgränd innan det är klart, det är här det händer :P Haha.

Idag på jobbet fick jag höra att jag borde göra rösten till Snigel i Björnes magasin och så vill en jobbarkompis ha mina fina ljudeffekter jag har till allt inspelat på ett kasettband. Haha varför är jag inte förvånad.. I över ett år har jag varit Pytte, nu äre väl dags att avancera till Snigel.

Nu ska jag och min proppmätta kista kika på Gossip Girl, ladda upp 301 bilder och pigga på oss.
Jag har ätit grillat idag igen för 4:e gången på 5 dagar, jag tror jag börjar tröttna.

Snart äre sommar och semester, can´t wait! Jippppiiiie :)
XO XO

Kommentarer
Postat av: Anonym

va fin du var på bilden :)



Jag älskar dej snigel! <3

2009-05-04 @ 21:05:27
Postat av: Emelie Magnusson

Jippi! snart är vi favvo grannar :) Öland i sommar`?

2009-05-05 @ 20:51:34
URL: http://memlan.tajger.se
Postat av: Helena

Jaaa det tycker jag :) Vi får planera när du kommer hem!

2009-05-05 @ 21:51:14
URL: http://helenajansson88.blogg.se/
Postat av: Kattis Waern

Och när blir det Sthlm nästa gång?

2009-06-04 @ 15:15:36
URL: http://myravishingworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0