SJ




Nu sitter jag på tåget och i högtalarna ropades precis "nästa Uppsala", vilket betyder att jag har en liten stund kvar tills jag kommer fram till Linköping. Vi åkte precis förbi ett stort knallgult rapsfält och man kan ju inte låta bli att bli lite gladare när det lyser upp hela denna gråa dag, därför ska jag snart blippa ipoden till "Fields´s of gold", underbara sång.
Jag lyssnade precis på en annan låt som får en att tänka till lite,

"Gotta make a change,
For once in my life,
It's gonna feel real good,
Gonna make a difference,
Gonna make it right"

Han var så himla bra på det han gjorde Michael Jackson och därför beundrar jag honom. Människor som brinner för det dom håller på med och som får den känslan att lysa igenom är toppen. Hans shower och uppträdanden var fulla med inspiration. Ibland händer saker som inte borde få hända och ingen lever för alltid. Jag önskar jag var bättre på att ta vara på allt som händer i livet. Jag förevigar iaf allting genom att alltid ha kameran nära till hands ;)

Idag är första dagen på mitt livs första betalda semester och det känns SÅ bra! Det firar jag alltså på ett dubbeldeckaretåg, i första klass med gratis internet. Ipoden är proppad med peppmusik och vädret är ganska tråkigt, perfekt för en tågdag ;) När jag kommer fram till Linköping väntar mamma och Thomas och vi ska åka raka vägen till Ikano och shoppa lite enligt mina önskemål :)

Blir några mysdagar hemma med familjen nu innan jag åker tillbaka till Söderhamn på fredag för att tillbringa helgen där och på måndag om en vecka åker M&E&S&jag till Öland och Hultsfred för att fira semester. Grejt :)
Sen jobba en vecka, sen ledig en vecka, sen jobba en till vecka och sen sista semesterveckan. De två sista semesterveckorna är fortfarande bara lite löst planerade. Måste spara lite tid åt spontana äventyr :)

Nu passera vi precis Arlanda och jag fick en ny kompis mittemot, tyvärr är inte folk i första klass lika öppna och roliga som dem i andra klass, men gratis internet är ett stort +. Haha!
Dags för pinkepaus tror jag, men jag är så rädd att lämna alla grejor, fast vetisjutton om det är värt att kissa i brallorna. Njae!

Ha de så bra allihop för det tänker jag ha :-) Lots of love.

Pytte Kapten/Katten Jansson :F

Kommentarer
Postat av: matte

män du! Äre int däj dom kall löllipöp?

2009-07-06 @ 18:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0