Lite vår då..

Midsommar 2008

Dagen började med att jag försov mig och kom till jobbet 1 timme och 45 minuter senare än jag skulle. Bra start! Var bara till att skjuta på schemat och glömma att sluta 16 som planerat.. Mot eftermiddagen började det ringa tokmycket och många var mer ute efter att klaga än att få hjälp. Tjatigt men man får bita ihop och tacka och ta emot. :D
Dagen gick och led mot sitt slut, då ringer Arne från "Lilla Hörby".. Oj vad skoj..  Från första stund när jag sagt hej var jag världens trevligaste och han var grymt nöjd med hela livet tror jag. Först var det en faktura han ville fråga om, sen en annan, sen ville han att vi skulle komma och göra ett reportage i sommar om hans amerikanska bil-klubb som heter "Hörby Cruises". Haha jag dog. Sen börja han prata om att det inte är nåt fel med raggare och att han älskar motorsport, att vi inte får ta bort Eurosport från kanalutbudet osv osv..
Efter 48 minuter var han klar och jag hade jobbat övertid och dragit i med klyschor som "inga problem det är mitt jobb", "kan jag hjälpa dig med nåt mer?", "absolut bara du är nöjd"... Pyttsan.. Det är liksom inte meningen att de ska svara JA när jag frågor om jag kan göra nåt mer utan "nej det är bra så, tack för all hjälp..." men han var inte riktigt med på noterna.
Nåja.. När jag kom hem hade jag fått detta fina på mailen och blev genast lite uppiggad. man sitter ju liksom och hoppar och studsar lite och låtsas att det är skrivet just till mig, då blir man jätteglad, promise ;)

1. Åtminstone 2 personer i världen älskar Dig så mycket att de skulle dö för Din skull.
2. Åtminstone 15 personer älskar Dig på något sätt.
3. Den enda anledningen till att någon hatar Dig, är att de skulle vilja vara precis som Du.
4. Ett leende från Dig kan ge lycka till vem som helst, även om de inte känner Dig.
5. Varenda kväll tänker någon på Dig innan den somnar.
6. Du betyder allt för någon.
7. Om det inte vore för Dig, skulle någon inte leva nu.
8. Du är speciell och unik.
9. Någon som Du inte ens vet existerar, älskar Dig.
10. När Du gjort ditt livs största misstag, kommer det något gott ur det också..
11. När Du tror att hela världen vänt ryggen åt Dig, titta en gång till, det är troligtvis Du som vänt världen ryggen.
12. När Du tror att Du inte har den minsta chans att få som Du vill, får Du det inte heller. Men om Du tror på Dig själv, får du Exakt som Du ville, förr eller senare.
13. Kom alltid ihåg komplimanger du fått, glöm alla otäcka gliringar.
14. Tala alltid om vad Du tycker om folk till dem. De mår mycket bättre, om de vet.
15. Om Du har en underbar bästa vän, ta Dig tid att låta vännen veta att denne är underbar.

Helgen var föresten toppen! På fredagen vart det lugn myskväll hemma med Matte och vi laga mat och titta på Lets Dance. På lördagen vänta jobb och där var det så lugnt så jag fick kompa två timmar och blev upphämtad av Kimpen för att åka ut till Lövskär och Sofias stuga. Vi elda på för fullt i kaminen för att hålla värmen och skicka ut grabbarna i minusgraderna för att köra årets första grillning medans vi tjejer fixa potatisklyftor, gratäng, tzatziki, champinjoner och annat mums. Sen duka vi upp och åt allihopa och det var kanske hur gott som helst! Dock skratta jag så mycket så jag fick kramp i kinderna och inte orka äta så mycket. :D Efter maten spela vi Alias, Twister och "jag har aldrig" och drack och prata strunt. :) Nån gång på natten drog vi oss till kojs och fortsatte på struntpratspåret som höll på fram till 5 på morgonen.. Då somna vi ganska gott och sen vaknade vi en sväng vid 9 och la patiens men gav upp det och somna åter till 11 när Kims pappa tyckte vi sovit nog :P Då samlades alla i vårt lilla krypin och där låg vi och sega med sudoku och prat tills 13 när det var dags för frukost, mer grillmat. Mums!
På eftermiddagen nån gång bar det av hemåt efter ett kanontrevligt äventyr :)

Ikväll äre idrottsgalan och det gillas! Nu ska jag laga fläskkotletter och kantareller med nåt påhitt tänkte jag. Jag råka hitta en överbliven påse kantareller igår när jag leta nåt gott i frysen, då hittade jag även blåbär som vart en paj. :) Då vart jag lyckligögon.

Jag saknar många mycket som vanligt. Försöker att inte tänka så mycket så äre inte så jobbigt. Ge mig lite vår och färg och blommor och sol tack! :) Då blir man happy happy.

XO XO darlings

Kommentarer
Postat av: Dijana

Cutie

2009-01-19 @ 20:21:58
URL: http://dijanahusamovic.blogspot.com/
Postat av: Ellen

Hahaha älska robert gustafsson på idrottsgalan :D

2009-01-19 @ 21:45:30
URL: http://ellennilsson.blogg.se/
Postat av: LammetLarsson

Rycka upp mig? Önskar jag kunde!

2009-01-22 @ 09:32:53
URL: http://lammetlarsson.blogg.se/
Postat av: Dijana

Pust pust vilken dammig blogg

2009-02-01 @ 00:23:39
URL: http://dijanahusamovic.blogspot.com/
Postat av: Helena

Men skitunge, jag kanske har annat för mig? ;)

2009-02-01 @ 11:34:12
URL: http://helenajansson88.blogg.se/
Postat av: Dijana

Njaaaa, det tror jag inte du har ;)

2009-02-01 @ 16:25:44
URL: http://dijanahusamovic.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0