Popcorn


Ellens överaksningsfest 27/12-08

Var eviga dag lyser den upp med sina 12 små lysen, den är full med skimmrande silverglitter och färgglada kulor som man blir lycklig av. Sen så luktar den ju himla gott och är full med fina piprensar-figurer vi gjort en rolig kväll.
Ja hela tiden min fantasi har lyst med sin frånvaro har jag suttit och glott på min älskade julgran som barrar tokmycket. Igår svor jag som en galning när jag fått ett barr i foten, men det hör ju till. Jag kommer sakna min glädjespridare den dagen den åker ut, (när alla barren fallit av).

Imorgon är det 1 månad sen jag skrev sist och tiden sedan dess har bara varit underbar. Så himla mycket har hunnits med. Vi har vart i Växjö och firat jul, i Hannäs, haft minst 3 julfester innan jul, firat pappas 50-årsdag, juldagsfestande med vänner, jul i Bergvik, överaskningsfest för Pellen, julklappskväll med vännerna och nyårsafton. Jag är så himla nöjd och lycklig över allt vad denna julen bjudit på. Helt toppen har det varit att få tillbringa så mycket tid med de allra bästa jag vet. Nu sitter jag här och saknar alla igen, men med ännu fler underbara minnen i bagaget!

Annars då? Jo vardagen har kommit ikapp och jobbet tar sin lilla tid igen. Det känns helt okej för mig, jag gillar att ha livet uppstrukturerat, haha. Och på mitt jobb, där finns det stjärnor som lyser upp dagarna och vi har lite roligt varje dag, ibland mycket och det betyder mest. På den lilla ojämna fritid jag har tjatar jag om att jag vill börja träna igen. Jag vet att jag mår så mycket bättre när jag tränar, jag fattar inte varför jag aldrig tar tummen ur röven… Skärpning!
Nu kom Matte med en stor skål popcorn och jag kom på att: ja a, man blir glad av popcorn också. De har fin form och lite guld på. Typ som granen, fast popcorn smakar mums också och fastnar i tänderna vilket vore lite jobbigt om granen gjorde.

Dessutom har jag kommit på att youtube är min nya favvissida, jag funderar på att bli musiknarkoman i brist på annat påhitt. Typ en sån som lyssnar på allt som låter konstigt och så vänjer man sig och börjar gilla det. Då slipper man liksom välja så noga varje gång man vill lyssna på musik. Jises.. idéer…

Näe men lite Gossip Girl skulle väl sitta fint nurå :) Imorgon ska Pellen och jag på bio, romantiskt värre blire!

LOL, Lots Of Love

Kommentarer
Postat av: Emelie Magnusson

vilken film ska ni se?

2009-01-08 @ 10:28:02
URL: http://memlan.tajger.se
Postat av: Lina

Jag blir så glad när du skriver Helle, skriv oftare så jag får le fler gånger åt dina mysiga formuleringar :-)

2009-01-10 @ 23:34:45
URL: http://metrobloggen.se/linasblogg
Postat av: Pellen

haha du kan väl offra dej nu sista tiden jag är hemma och träna me mej? :)

2009-01-13 @ 20:58:15
URL: http://ellennilsson.blogg.se/
Postat av: Pellen

men skiitgrejer .. min kommentar syns inte

2009-01-13 @ 20:59:06
URL: http://ellennilsson.blogg.se/
Postat av: Carola

Hallå där! Håller med Lina att man blir glad av att läsa dina små vardagsfunderingar. Du är så härlig o njuter verkligen av livet o dina vänner!!!

Ska hälsa till dig från din farmor, hon har fått flunsan men är nog snart på benen igen.

Kram på dig!

Carola & Co i Karlshamn

2009-01-18 @ 19:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0