Vilken jäkla skiva.. :)


Jahapp mina kära vänner, hur förklarar jag mig ur det här lite snyggt... Det går nog inte, det får bli brutalt ärligt. Eftersom jag inte orkat dra hela tokhistorien för alla så lovade jag att skriva ett utförligt blogginlägg. Man får inte skratta och inte se saker framför sig. Ni kan ändå inte föreställa er hur kult det såg ut ;)

Vi börjar väl på morgonen på torsdag den 2/4, dagen vi festprissar hade väntat på. Kring 13 tiden samlades vi på jobbet och jag, Dijana, Jenny, Lovisa och Strandman mfl drog mot Sthlm för att fira Boxers 10-årsjubileum. Vi smocka in oss i den ena minibussen med Fredrik bakom ratten. Jag vart lite bortskämd med både massage och pill i håret på vägen ner så jag var jättelycklig. Efter nå timmar var vi framme i huvudstaden och vid Scandic där vi checka in. Dijana och jag fick ett litet mysigt rum på 4:e våningen med underbar utsikt över vattnet där de stora båtarna gled in i hamnen. Vi började fixa oss i ordning inför kvällen och strax efter 18 så samlades vi allihopa 13st nere vid receptionen på hotellet för att tillsammans gå mot Frihamnshallen där festen skulle äga rum. Solen sken och det var härlig vårvärme :) Vid ingångarna blev man mottagen av härliga glada människor som hälsa oss välkommen och gratulerade oss för vi hade tydligen blivit utsedda till bästa kundservicen i Sverige (tror jag). Roligt att få beröm för det vi kämpar med hela dagarna och vilket bevis på hur bra vi verkligen är på det vi gör :)
Vi hängde av oss jackorna och kika runt lite. Det var hur fint som helst i lokalen och alla människor var så snygga. Vi tog oss varsitt glas champagne och mingla runt lite. Det var förvånanstvärt många man kände igen eftersom de varit uppe hos oss och hälsat på och medlyssnat och utbildat osv och de babbla på som om vi kände varann väl. Sen tog de med oss på rundtur och presenterade oss vidare för flera från Stockholmskontoret och sådär. Himla kul att få ett ansikte på folk man bara hört talas om och alla var så himla trevliga och intresserade av vad vi jobbar med osv.
Efter ett tag så var det dags att gå till bords. Jag och Strandman hade som tur var fått samma bord, bord nummer 40 :)
Det var 500 gäster inbjudna och vi satt 8 st vid varje bord. Vi fick sällskap av en himla lycklig man från Boxer, en kvinna som var installtör, en man från Boxer Danmark och två återförsäljare. Faktiskt roligt att de blandade folk sådär! Kvällens konferensier var David Helenius och han är för himla härlig! Medans vi åt vår trerättersmiddag som bestod av lite lax, fläskfile och chokladtårta bl a så spelade Veronica Maggio och bandet som vann Dansbandskampen.
Vinglasen hann man inte tömma förens servitrisen fyllt det upp till kanten igen så därför var det svårt att hålla koll på hur mycket champagne, vitt vin och rödvin man lyckats få i sig. Såhär nu i efterhand förstår jag ju att det var tydligen ganska mycket.. Hahaha
Efter maten dansade vi framme vid scenen och när det behövdes en paus kom min härliga bordsgranne från Boxer bjöd mig på en drink. Det var väl då ungefär jag borde druckit vatten för längesen :P Fast vi partajade vidare och jag hitta på ännu fler roliga människor som jag ville ha ett ansikte på. De från Boxer delade ut en massa drickbiljetter och fortsatte att bjuda på drinkar från den egna plånboken. Tänk vad bortskämd man blir när man kommer till huvudstaden..
Vi dansa vidare och prata med folk. Sen säger nog bilderna mer än tusen ord om hur roligt vi hade :P
När vissa tyckte det var dags att åka hem så tyckte visst inte jag det har jag fått hört, men jag är glad att andra hade mer förstånd än mig :) Hemresan i taxin, telefonsamtalet jag lyckats ringa och hur jag hamna i säng har jag bara förträngt, det man inte minns har inte hänt har mamma sagt :P
I alla fall, ny dag nya tag tänkte säkert jag tills jag öppna ögonen och fick flashback. Hahaha, jag kunde knappt ta mig ur sängen, jag var nästintill lika lullig som när jag somna, fast det minns jag ju inte. Dijanasötapa packa mina saker och jag tog mig upp ur sängen och titta mig i spegeln. Jag hade sovit med de bruna linserna på.. Ops!
Jag pigga iaf på mig lite och var bara megatrött när vi satte oss i bilen. Vi åkte en bit och jag tog ett tuggumi men märkte genast att det inte var någon bra idé.. Började må illa direkt på 2 sekunder å sa åt Dijana att vi måste stanna. Ooooops.
Stanna fick vi verkligen göra och torka av golvet och ta på mig inga byxor eftersom jag lyckades ropa på Urban lite på dem.. Det gick 2 minuter sen ringde min kära chef till Fredrik och hade fått hört den stora nyheten och vi alla skratta på oss. Sen gick det några minuter till och så kommer ett mms från chefen där 5 kollegor+chefen har ställt upp sig som ett klassfoto och gör tummarna upp och så står det "gud vad stolta vi är gumman" Hahahahahahahahahahahaha gissa om jag dog av skratt! Sen börja sms:en rasa in med "hur mår du idag? ;)" och "så skönt att du beter dig som en rockstjärna Pytte"... Haha ojoj.
Jag tänkte faktiskt såhär, denna underbara resan måste vi se till att minnas ordentligt, jag gör vad som helst för att vi inte ska glömma detta och jag tror faktiskt jag lyckades på gott och ont :P
Tack allihopa för ett toppenäventyr! Vilken häfftig upplevelse att vara med på och vilka roliga människor man fick träffa på. Jag tror inte det kunde blivit mycket roligare och jag är faktiskt riktigt nöjd med det mesta. Haha.
Dijana du är grejt, hur skulle jag överlevt utan dig? Och utan dig hade jag ju inte ens varit på denna festen. Men man kan ju undra nu i efterhand hur nöjd du är med att ha haft med mig? Haha sötnos :)
Once in a lifetime, detta bjuder jag på.

När vi kom hem la sig Dijana och jag på sängen och tog igen oss lite innan hon skulle gå å jobba. Själv sov jag till 19 på kvällen, då steg jag upp och åkte en sväng och hälsa på Anne och på Donken. Sen hem och lägga in bilder och sova igen. Idag vakna jag piggare än någonsin och solen lyser så jag har suttit ute på trappen och ätit Subwaymacka med rostbiff och bacon i bara t-shirt, sjal och trekvartsbyxor :)
Ikväll blire grillmys/fest, vad man nu vill kalla det, med några stjärnor och härligt ska det bli! :)

Jag är så glaaaaaad, ge mig mer vår vår vår! :)
Lots of love till de allra bästa jag vet. /Pytte aka rockstjärnan.. Haha

Kommentarer
Postat av: Dijana

Men baby! Jag är jättenöjd över kvällen och glad över att jag tog med dig! Fanns ju inget annat val ;)

2009-04-04 @ 18:58:08
Postat av: Helena

Haha mäh! Tog du med mig bara för det inte fanns något annat val :O Buhuuu

2009-04-04 @ 22:27:59
URL: http://helenajansson88.blogg.se/
Postat av: ellen

hhhaha lat ju riktigt roligt ! :D borjar sakna er dar hemma ganska mycket nu ! men jag far ringa nan dag och prata lite! puss

2009-04-05 @ 08:12:22
URL: http://ellennilsson.blogg.se/
Postat av: sofie

haha helle vilken historia :D

2009-04-05 @ 11:48:03
URL: http://sofiesundvalll.blogg.se/
Postat av: Emelie Magnusson

Gounge! haha, du är bara för bra för att vara sann du ;) bara 4 dagar kvar sen är jag hemma igen :)

2009-04-05 @ 12:48:39
Postat av: Helena

Jag längtar efter våra myskvällar med struntprat och utan spektakel nu, haha. Bara vara vanlig och tråkig och ha roligast i världen ändå. Men nästa helg så är vi väl alla utom Pellen, då blire grejt åså får vi kolla på bilder av vår finEllen istället :)

2009-04-05 @ 13:46:46
URL: http://helenajansson88.blogg.se/
Postat av: Anonym

PÅ tal om absolut ingenting så sog jag att du Twittra och jag bara undrar hur man fixar bilden på sig själv där..det bara funkar inte när jag försöker..

2009-04-06 @ 19:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0