Aprilsol



Det är ljust när man vaknar, när man går hem från jobbet, det är ganska varmt ute, igår var det kallt men för det mesta lyser solen och då kan man inte ha något annat än ett leende på läpparna :)
Idag invigde jag vårjackan och tygskorna för i år, happy happy.
Bilden ovanför bjuder jag på fast det ser ut som jag skitit på mig. Jag var sååå trött i armarna där efter Sofies och mitt springade över hela Sthlm men fy vad roligt vi hade och det var så lätt värt den styrketräningen det gav. Jag blir glad bara att titta på bilden, mer sånt påhitt snart tycker jag :)

Idag var det dags för den stora dagen på jobbet när vårt projekt flyttade över vägen till nyrustade lokaler. Jag tycker det blev kanonbra. Än så länge rörigt, ovant och lite opersonligt men det löser sig när man vänjer sig :) Det är så fint där och nu kan man spana ut över hela långa byggnaden och glo på folk, och bli utstirrad själv vilket är mer läskigt men klackarna av och tygskorna på så kan man smyga fram.

Påskhelgen var helt fantastiskt bra. Jag fick ett ryck och lura hit Sophie och Johan med sista-minuten-biljetter och alla underbara vänner kom hem och samlades över storhelgen. Det var längesen jag hade så mycket kul, det lever jag länge på! Nu är det tomt när ni allihopa åkte hem/bort igen men snart äre sommar och då blire ändringar på avstånden.

Idag slutade jag tidigt och jag har stekt pannkakor och ringt vår kära hyresvärd om att NU måste de fixa våran varmvattenberedare. Jag kan inte duscha i detta kalla vatten nå mer jag blir toookig. Burrrr!

Happ merå, hm. Jo, semestern är klar och nu kan man äntligen planera vad man ska göra för äventyr till sommaren, JIHO! Det blir Sverige runt om och om igen skulle jag tro. Hem till pappa, mamma, Öland, Hultsfred, Liseberg, Karlshamn, Sthlm, you name it. Det är så toppen att ha detta att se fram emot och jag kan knappt vänta för det pirrar i hitta-på-Helle. Jag är hopplös.. :)

Nu ska jag göra något jag gruvar mig för, hoppa in i isvaken och frysa ihjäl. Om man ändå var en lortgris och inte hade typ tvångstankar att duscha varje dag så kanske man hade överlevt men nu är varje dag en kamp i envishet.
Och om någon har ett tips om hur man får elektriskt hår att bete sig så är ni mer än välkommen att höra av er snarast för jag är ganska skitarg på det också.

Sådär, nu har jag väl skrivit mitt för en månad till? :P Fniss
Puss å vårkram från en Hellis

Kommentarer
Postat av: Matte

det hade vart mys å få följa med i sommar :(

2009-04-20 @ 21:34:27
Postat av: Helena

Buhuuu tänk vad ledsen jag blev när jag kom på att du skulle jobba heeela sommaren :( Men vi får göra påhitt när du är ledig :)

2009-04-20 @ 22:37:48
URL: http://helenajansson88.blogg.se/
Postat av: Emelie Magnusson

jag vill följa med till öland :) tror du det går att fixa? :D vilka veckor hade du semester? slutar jobba vecka 32 BARA SÅ DU VET ;)

Inte långt kvar nu till vi är riktiga grannar :)

2009-04-21 @ 18:11:02
URL: http://memlan.tajger.se
Postat av: Helena

Jag ska dit först V29 en sväng men sen kan vi ju åka igen på sensommaren isf :) Kanske V33 för då har jag semester!?

2009-04-21 @ 18:25:48
URL: http://helenajansson88.blogg.se/
Postat av: Sofie

å vad roligt vi hade då i stockholm :D vi måste göra nå sånt snart igen tycker jag :)

2009-04-22 @ 20:39:45
URL: http://sofiesundvalll.blogg.se/
Postat av: Milena

Hahah Helle pelle om jag ska vara ärlig så orkade jag inte ens läsa när jag såg all text :P

men du är riktigt söt på bilden !!

kul att man kan förlja dig här på bloggen . hoppas allt är bra med dig, vårkram / Milena

2009-04-23 @ 20:10:39
URL: http://sensualee.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha! Jag vet precis hur det är! Hopplöst med att ha ordning och reda i garderoben :)

2009-04-23 @ 22:07:11
URL: http://sofiahelenalarsson.blogg.se/
Postat av: loovve

kanske ett besök till lovve också? :P Eller kanske att vi kikar upp till er! :) de hade jag tyckt var roligt! :)

2009-04-28 @ 23:24:21
URL: http://lovisamalmqvist.blogg.se/
Postat av: Ellen

aa hultsfred ar jag ganska avis pa, sag hur bra band som skulle komma :P maste nog ga pa nan bra konsert har istallet vilket inte ar fy skam...saknar er alla !! har ju trots allt varit borta 2 hela manader nu... haha PUSS!

2009-05-01 @ 13:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0